• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Orolig besökare, har jag möjlighet att få lån?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Hej,
Gör en tråd om detta mest för höra proffspanel säga sin dom.

368.000 förra deklarationen underskott 12.000kr

Denna deklarationen som kommer i juni 395.000 underskott 18.000

Uc-score 5.1 antar den kommer gå ner i juni?

Inga synliga lån
En anmärkning,utredning går ut i sep.
Inget historiskt skuldsaldo på fogden.
0ff

Har jag möjlighet att få lån? Bla en samlingsån på 100k men hur ser mina möjligheter ut för mer lån? Tänker lösa csn och lite sånt, så man endast har en räkning förutom hyra osv.

Allt gott
Orolig besökare.
Får en okunnig som jag bara fråga.. är det anmärkningen som ställer till det? Förutom den ser ju kreditupplysning ut som en dröm för många av härinne :) CSN syns ju inte på UC men har du mer ”osynliga lån” menar du? Mvh
 
O

Orolig besökare

Gäst
Poäng: 0
Får en okunnig som jag bara fråga.. är det anmärkningen som ställer till det? Förutom den ser ju kreditupplysning ut som en dröm för många av härinne :) CSN syns ju inte på UC men har du mer ”osynliga lån” menar du? Mvh

Har inte sökt något än, utan tänkte kolla med proffsen här innan.
Hur mina förutsättningar ser ut och lite vägledning i lånedjungeln;)

Yes har en inkassoskuld som inte syns.
Men har inga smslån eller något sånt.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Har inte sökt något än, utan tänkte kolla med proffsen här innan.
Hur mina förutsättningar ser ut och lite vägledning i lånedjungeln;)

Yes har en inkassoskuld som inte syns.
Men har inga smslån eller något sånt.
Men då ska det väl inte vara något problem? Skulle dock endast rekommendera storbankerna när du söker = bäst ränta. Skojare som lovar guld bedrivs ofta i skuggorna med ockerräntor
 
O

Orolig besökare

Gäst
Poäng: 0
Men då ska det väl inte vara något problem? Skulle dock endast rekommendera storbankerna när du söker = bäst ränta. Skojare som lovar guld bedrivs ofta i skuggorna med ockerräntor

Min anmärknig angående tillgångsutredning som går ut i sep, gör att jag tänker att jag inte är intressant för storbanker?

Ja jisses alltså när man räknar på vissa lånesidor så baxnar man när man ser hur mycket ränta man betalar.

Hade gärna väntat till min anmärkning går ut men måste lösa min inkasso senast sista juli:/
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Min anmärknig angående tillgångsutredning som går ut i sep, gör att jag tänker att jag inte är intressant för storbanker?

Ja jisses alltså när man räknar på vissa lånesidor så baxnar man när man ser hur mycket ränta man betalar.

Hade gärna väntat till min anmärkning går ut men måste lösa min inkasso senast sista juli:/
Dum fråga kanske men du har ringt dit och bett om att få delbetala och de sa nej? Ingen skatteåterbäring som löser detta? Ursäkta om jag ställer idiotfrågor men under stress kanske man inte alltid tänker på allt
 
O

Orolig besökare

Gäst
Poäng: 0
Dum fråga kanske men du har ringt dit och bett om att få delbetala och de sa nej? Ingen skatteåterbäring som löser detta? Ursäkta om jag ställer idiotfrågor men under stress kanske man inte alltid tänker på allt

Inga frågor är för dumma;)
Har pratat med dom och dealen vi har är den. Dem skriver ner skulden till 100K mot ha pengarna i slutet av juli.
Blev några tusen lappar bara,kaffepengar i sammanhanget.

Men när jag ändå är igång så tänkte även kollat med panelen vad dom uppskattar vad man skulle kunna få utöver dem 100K och lite råd hur gå tillväga osv.
Har förstått det finns mycket kompetens här:)
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tack för att du inte idiotförklarar mig
Om jag förstår rätt så behöver du få ihop 100.000 innan juli för att få bortbdin skuld på 300-någonting? Om det är korrekt uppfattat, har DJ något sparat nu och hur mycket kan DJ lägga undan innan förfallodatum? Med andra ord, hur mycket kommer att saknas?
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
DJ = du, jävla autokorrekt
 
O

Orolig besökare

Gäst
Poäng: 0
Tack för att du inte idiotförklarar mig
Om jag förstår rätt så behöver du få ihop 100.000 innan juli för att få bortbdin skuld på 300-någonting? Om det är korrekt uppfattat, har DJ något sparat nu och hur mycket kan DJ lägga undan innan förfallodatum? Med andra ord, hur mycket kommer att saknas?

Ja typ.
Har väl 20K på kontot svårt att säga är ren provisionssäljare;)
Alltså kan jag lika gärna få ihop 100K tills dess eller inte. Kommer självklart satsa på nr1 men måste ha en plan B också om det inte blir så och därav alla mina dumma frågor;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp